.اکثریت عظیم کشورهای در حال توسعه از حیث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، کشاورزی هستند. کشاورزی، چه معیشتی و چه تجاری، فعالیت عمدة‌اقتصادی را، اگر نه بر حسب داشتن سهم متناسب در تولید ناخالص ملی، بلکه بر حسب توزیع حرفه‌ای نیروی کار، تشکیل می دهد. در زمینة اهمیت نسبی بخشی صنایع کارخانه‌ای و خدمات است که ما شاهد وسیعترین گوناگونی‌ها بین کشورهای در حال توسعه هستیم. از حیث اندازه مصرف، هند یکی از بزرگترین بخش‌های صنعتی را در جهان سوم داراست، ولی، در هر حال این بخش در مقایسه با جمعیت بسیار بزرگ روستایی آن کوچک است، علی رغم مسائل مشترک، استراتژی‌های توسعة جهان سوم ممکن است بسته به ماهیت، ساخت و درجة وابستگی متقابل بین بخش‌های کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری و بخش‌های تولید صنعتی و بخش‌های تجارت، مالیه، حمل و نقل و خدمات، از کشوری به کشور دیگر تغییر کند. 

درجه وابستگی کشور به قدرت‌های اقتصادی و ی و فرهنگی خارجی درجه وابستگی هر کشوری به قدرت‌های اقتصادی، اجتماعی و ی بیگانه عمدتاً به اندازه، میزان منابع و تاریخ ی آن کشور بستگی دارد. برای اکثر کشورهای جهان سوم این وابستگی بسیار زیاد است. در برخی موارد، این وابستگی تقریباً تمام جنبه‌های زندگی را در بر می‌گیرد. اکثر کشورهای کوچک در تجارت خارجی خود وابستگی شدیدی به کشورهای پیشرفته دارند. تقریباً تماماً متکی به واردات تکنولوژی‌های تولید اغلب نامناسب خارجی‌اند. این امر خود به تنهایی تأثیر فوق‌العاده‌ای در خصوصیت فرایند رشد کشورهای وابسته به جا می‌گذارد. ولی حتی بالاتر از مظاهر وابستگی شدید اقتصادی به شکل انتقال بین المللی کالاها و تکنولوژی، انتقال بین المللی نهادها (عمدتاً نظام‌های آموزشی و بهداشتی)، ارزش‌ها، الگوهای مصرف و نیز طرز تلقی افراد نسبت به کار، زندگی و خودشان قرار دارد

فهرست مطالب:

مقدمه ۱

چارچوبی نظری تحقیق ۳

فرضیه‌ها ۴

روش تحقیق ۵

مشکلات و موانع ۵

اصطلاحات و واژه‌های کلیدی ۶

(۱) فصل اول: ۸

۱-۱) توسعه و مفاهیم ۸

۲-۱) توسعه اقتصادی ۱۷

۳-۱) مطالعه اجمالی عوامل موثر بر توسعه اقتصادی ۱۹

۴-۱) بررسی وضعیت توسعه‌ای ایران طی سال‌های ۱۳۸۲ –۱۳۷۶…۲۳

جداول و نمودارها ۲۶

(۲) فصل دوم: ۲۸

۱-۲) مطالعه وضعیت گذشته و موجود تحصیلات ن در ایران ۲۸

جداول و نمودارها ۴۰

(۳) فصل سوم: ۴۴

۱-۳) تأثیرتحصیلات ن بر عامل فرهنگی-اجتماعی توسعه اقتصادی ۴۴

۲-۳) تاثیر تحصیلات ن بر عامل انسانی توسعه اقتصادی ۵۹

الف) تأثیر کمی تحصیلات ن بر عامل انسانی توسعه اقتصادی ۶۳

A) وضعیت شویی و سواد ۶۳

B ) باروری و سواد ۶۴

C) سواد و تعداد فرزندان ۶۵

D) سطح تحصیلات و تعداد فرزندان ۶۶

ب) تأثیر کیفی تحصیلات ن بر عامل انسانی توسعه اقتصادی ۶۷

A) سواد و تعداد فرزندان فوت شده ۶۸

B) سواد و تعداد فرزندان دارای مدرک دیپلم و بالاتر

۳-۳ ) تأثیر تحصیلات ن بر عامل اقتصادی توسعه اقتصادی ۶۹

جداول و نمودارها ۸۱

(۴) فصل چهارم: خلاصه پژوهش و پیشنهاد ۹۳

۱-۴) بررسی چالش‌ها و موانع در مسیر توسعه آموزشی ن ایران ۹۶

۲_۴)بررسی فرضیه ها .۱۰۲

۳_۴)پیشنهاد برای روش تحقیق در مطالعات بعدی ۱۰۲

فهرست منابع ۱۰۳

                                                                                                                                                                                                                 

پاورپوینت انواع نما و نحوه اجرای آن

تأثیر تحصیلات زنان بر توسعه اقتصادی کشور

اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی

  ,توسعه ,اقتصادی ,۱ ,ن ,۳ ,    ,توسعه اقتصادی ,تحصیلات ن ,ن بر ,بر عامل ,انسانی توسعه اقتصادی ,عامل انسانی توسعه

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه صنایع چوبی چوبکار کتاب خاطرات سابقون اسارت نامه کسب درامد ِDL World بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ Mahdyas مشتاقُ الیه amozeshh سُرنا ...